هدف تنها خلق یک اثر نیست
هدف تنها خلق یک اثر محتوایی نیست ، هدف ماندگاری اثر هم هست .
در چرخه محتوا و بازاریابی محتوا حتی حین تولید باید به نکاتی همچون ماندگاری تولید اهمیت بدهیم . گاها دیدم که محتوایی در چرخه تولید و اثر گزاری قرار می گیره که در کوتاه مدت شاید به خوبی جواب بده اما در بلند مدت اثری از اون تولید و هزینه هاش بجا نمی مونه و گاها دیدم که تنها چند ثانیه موسیقی یا نقاشی یا متن برای سالها قابل استفاده بوده و تکرار شده است .
به طور مثال میشه به ضرب المثل ها ، ابیات ادبی ، نقاشی ها ، جملات کوتاه انگیزشی و … اشاره کرد . که طی سالها نقل قول شده و یا بیان شده و طی سالها سینه به سینه نقل شده .
وقتی هدف برخی شبکه های اجتماعی بر تولید بیشتر و کیفیت کمتر متمرکز می شود و کاربران با خیال اینکه تولید افزایش می یابد دست به تولید می زنند گاهی دیر متوجه می شوند که خود به جای تولید کننده های محتوا به مصرف کنندگانی بدل خواهند شد که تنها تاثیرات عملکردشان خستگی و دلزدگی برای خودشان و هوادارانشون است .
حتما توجه بشه که محتوایی ماندگاره که اینقدر ارزشمند باشه از نگاه کاربران و بتونه خودشو تکثیر کنه و این قابلیت یکی از فاکتورهای اصلی تو انتشار محتواست که به تعداد افراد مختلف برسه تو مدت زمان کوتاهی یا تو بلند مدت و اینکه هر چقدر ارزشمند تر باش سرعت انتشار بیشتر میشه