دیجیتال مارکتینگ جلسه 1

فهرست مطالب

محصولات دانلودی

دیجیتال مارکتینگ بر پایه حرکت لاکپشتی

خرگوش  سریع میدوه,   8 تا 9 سال عمر میکنه  ,  سگ سریع حرکت میکنه 10 سال عمر میکنه اما لاکپشت کند حرکت میکنه اما 100 سال یا بیشتر  عمر میکنه

بارها شده که شنیدم :

  1. که تولید محتوا کن و به سرعت منتشر کن .
  2. برای جذب مخاطب جدید باید ویدیو جدید یا تفکر جدید داشته باشی . بارها افراد اطرافم با این طرز دیدگاه بهم به چشم مشورت گفتن احسان یه کار جدید بکن .

قبل نوشتن توضیحاتم توجه تون رو به چند مثال ساده میزنم . شرکت کوکاکولا سالهاست در حال تولید نوشابه های مشکی است با یک طرح و ایده تبلیغاتی که سالها پیش طراحی شده و تایپوگرافی و رنگ قرمز مخصوص خودش . حال اینکه مدیران بسیاری اومدن و رفتن ، طی سالها پرسنل این شرکت تغییر کردند . اما ه رنگ و طرح لوگو , مزه و فرمول کمترین تحولات را داشته اند . 

در انتها این نکته را اضافه می کنم که شما برای جذب مخاطب جدید با طرز فکر متفاوت در تبلیغات و تغییر در شیوه ارائه کالا یا خدمات ممکنه مشتریان سابق و وفادار رو که به کالا یا خدمات شما عادت کردند رو از دست بدید . پس اولویت اول حفظ مشتریان وفادار و سابق و در مرحله های بعد دنبال جذب مخاطب جدید باشیم . استراتژی هر کدام با هم متفاوت است . 

تاریخچه برند کوکاکولا

در زیر تاریخچه برند کوکاکولا در گذر زمان ذکر شده تا دریچه ای بر اتفاقات یک برند باشد . بحرانهای برند و مدیریت بحران را مثال زد .

1886 : داروساز جان استیت پمبرتون یک نوشیدنی شیرین را در آزمایشگاه خود، ساخت

1888: خرید اکثریت سهام توسط آسا کندلر اکثریت سهام به قیمت 2300 دلار .

1893: کوکاکولا به عنوان یک علامت تجاری ثبت شد.

1894 : جوزف بیدنهارن، ماشین های بطری کوکاکولا را به منبع نوشابه در می سی سی پی اضافه کرد.

1895 – 1900 :   کارخانه های کوکاکولا در دالاس، لس آنجلس و فیلادلفیا تأسیس شدند و نوشابه در هر ایالت ایالات متحده در دسترس قرار گرفت. فروش شربت کوکاکولا بیش از 370000 گالن در سال است.

1901: قرارداد بین شرکت کوکاکولا و بطری‌کنندگان آن اصلاح شد.

1903:  کندلر دستور فوق محرمانه کوکاکولا را با حذف تمام مقادیر کمی از کوکائین از عصاره برگ کوکا تغییر داد. این دستور تا سال 2011 در یک صندوق بانکی در بانک شرکت تراست آتلانتا باقی می ماند، زمانی که به دنیای کوکاکولا در آتلانتا منتقل شد.

1904 :   فروش سالانه کوکاکولا از 1 میلیون فراتر رفت.

1907: فروش کوکاکولا در صرافی های غذاخوری و پست ممنوع شد.

1886: اولین بار کوکاکولادر آتلانتا، GAفروخته شد.

1916: بطری استاندارد دامن هوبل در سراسر کشور معرفی و ثبت اختراع شد.

1928: فروش بطری برای اولین بار از فروش فواره بیشتر شد.

1920: تصمیم علامت تجاری الیور هلمز.

1933: Proh لغو شد.

1919: 10 درصد مالیات بر شربت نوشابه وضع شد.

1898: مالیات جنگ اسپانیا و آمریکا بر پزشکی ثبت اختراع تحمیل شد.

1899: توماس و وایتهد : قرارداد بستن بطری کوکاکولا.

1911: کوکاکولا بر اساس قانون غذا و داروی خالص (دعوی کوکائینII) شکایت کرد.

1920: ممنوعیت آغاز شد. ح. قراردادهای کندلر برای شکر به قیمت گزاف. بطری‌های والدین از کوکاکولا شکایت کردند.

1923: رابرت وودراف، رئیس شرکت کوکاکولا.

1900: شرکت اصلی بطری‌سازی به دو بطری‌ساز منطقه‌ای تقسیم شد.

1901: کندلر با سوگند اعتراف کرد که کوکاکولا حاوی کوکائین است (دعوی کوکائین I).

1917: جنگ جهانی اول سهمیه بندی شکر.

1936: ماشین های فروش کوکاکولا معرفی شدند.

 

شرح شغلی مدیریت مارکتینگ :

 

  1. برنامه ریزی هدایت برنامه ها و استراتژیهای مارکتینگ
  2. توانایی تهیه ، تدوین ، اجرا و نظارت بر برنامه عملیاتی سرفصلهای مارکتینگ (مارکتینگ پلن)
  3. توانایی تدوین ، پلنینگ و اجرای استراتژیهای به روز در حوزه ی فروش و مارکتینگ
  4. پیگیری رفتار خرید مصرف کننده و پیش بینی آن بر اساس داده های به دست آمده
  5. مدیریت فضاهای دیجیتال
  6. اجرای کمپین های تبلیغاتی
  7. تحلیل داده ها جهت سنجش اثر بخشی استراتژی های مارکتینگ
  8. حفظ تصویر ثابت و مثبت از تصویر برند
  9. آشنایی با روند شناسایی فرصتها برای توسعه محصول جدید یا بهبود محصولات موجود

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیام
سلام
چطور می توانم کمک کنم؟
preloader